Podcast

Træningstimen

Træningstimen er for dig, der vil have mere viden om kost og styrketræning. Steffen Fisker og Nikolaj Bach (+gæster) diskuterer den nyeste forskning, kostråd, træningsmyter og optimeringsteknikker, krydret med en god dosis humor. Fri for broscience og quick fixes.

Mere end +1 million afspilninger

Mathias8260
- Apple Podcast

★★★★★

“Bedste trænings-podcast. Altid gode og spændende episoder. Det er fedt med de mange evidens-baserede snakke og myteaflivninger.”

Bea Møgeltoft
- Apple Podcast

★★★★★

“Man fornemmer der ligger meget arbejde og mange kompetencer bag denne podcast. Vært og gæster ved, hvad du taler om. Og så er der jysk lune.. Skønt.”

Mikael86hansen
- Apple Podcast

★★★★★

“Som altid når man har at gøre med Styrk får man leveret materiale og viden med høj kvalitet! Forventninger var høje, og de blev indfriet til fulde. “

Episoder

EP #24: Sådan laver du et styrketræningsprogram

Rundt om bordet: Emil Fuglsang og Steffen Fisker. Hvordan laver du et godt program til styrketræning? Hvilke øvelser skal det indeholde, hvor meget og hvor ofte skal du træne, og hvordan sikrer du fremgang i vægtlokalet? I denne episode har Steffen besøg af Emil Fuglsang, til en snak om netop dette. Emil

Læs mere »

EP #23: Keto og LCHF, er det bedre for vægttab?

Rundt om bordet: Nikolaj Bach og Steffen Fisker. Er LCHF virkelig bedre for fedttab? Hvad er keto-kuren? Forbrænder man fedt, af at drikke smørkaffe? I denne episode snakker dine værter om LCHF (low carb high fat) og keto-kuren, i forhold til vægttab. LCHF er en populær kosttrend, og der er mange spørgsmål

Læs mere »

EP #22: Calistenics og kropsvægtstræning med Niels Jørgensen

Rundt om bordet: Niels Jørgensen, Nikolaj Bach og Steffen Fisker. Hvordan bliver man en boss til kropsvægtstræning? Kropsvægtstræning er populært. Push ups, pull ups og dips har længe været set som klassiske styrketræningsøvelser, men nu vinder muscle ups, handstand, handstand push ups, iron cross, og en lang række andre skills, mere og mere indpas i

Læs mere »

EP #21: Kosttilskud med dokumenteret effekt

Rundt om bordet: Rune Hokken, Nikolaj Bach og Steffen Fisker. Hvis du vil optimere resultaterne af din træning, hvilke kosttilskud er så værd at bruge penge på? Som vi diskuterede i podcast-episoden Kosttilskud som er spild af penge, så er der rigtig mange kosttilskud, som er uden dokumenteret virkning. Men ikke alle! Der findes

Læs mere »

EP #20: Hjælp, er min forbrænding i stykker?

Rundt om bordet: Nikolaj Bach og Steffen Fisker. Mange oplever at de bare ikke kan tabe sig – og selvom de ikke synes de spiser noget. Og så er det jo oplagt at tro, at det er fordi der er noget galt med ens forbrænding. Man kan let komme til at tro

Læs mere »

EP #19: Kostpyramiden til styrketræning

Rundt om bordet: Nikolaj Bach og Steffen Fisker. Hvad er vigtigst, når du vil have resultater af din træning? De fleste ved at kosten har en afgørende rolle for din træning. Men hvad er det så mere specifikt, som er vigtigt at have på plads? Der er nemlig mange kostparametre som har

Læs mere »

EP #18: Kosttilskud som er spild af penge

Rundt om bordet: Rune Hokken, Nikolaj Bach og Steffen Fisker. Hvilke kosttilskud er spild af penge? De fleste. Der er et hav af kosttilskud, der markedsføres til folk der træner. Og nogle af dem virker, og kan være et godt supplement til hård træning, og en god basiskost. Dem skal vi dog ikke

Læs mere »

EP #17: Broscience – myter om kost og træning

Rundt om bordet: Nikolaj Bach og Steffen Fisker. ”Der skal kun et velrettet skud til for at nedlægge en kanin eller en elefant. Yderligere skud er uden formål, og vil blot forårsage en unødvendig ødelæggelse af kødet. Det samme gælder for træning”. Derfor er det bedre kun at udføre ét sæt af

Læs mere »

EP #16: Alkohol, styrketræning og vægttab

Rundt om bordet: Nikolaj Bach og Steffen Fisker. Steffen og Nikolaj har åbnet en flaske moscado-vin. Det skal nemlig handle om alkohol. Nærmere betegnet alkohol i forhold til træning og vægttab. For hvilken betydning har alkohol for dig der træner? Passer det at din træning bliver sat tilbage med 1-2 uger, hver

Læs mere »

EP #15: 9 peak week fejl for fitness atleter

Rundt om bordet: Nikolaj Bach og Steffen Fisker. Når denne episode udkommer, så går adskillige fitnessatleter landet over ind i deres såkaldte peak week – den sidste uge af deres konkurrencediæt op til debutant-stævnet newcommers. Og i denne uge begår rigtig mange atleter en masse fejl i håbet om at ”hacke” sig til en

Læs mere »

EP #128: Sukkerafhængighed! Kan du være afhængig af sukker, og hvordan takler du trangen til det søde?

Du har sikkert hørt om sukkerafhængighed. Læst at sukker er afhængighedsskabende som kokain, eller måske føler du dig endda som lidt af en "sukker-junkie". Så vil det nok overraske dig at få at vide at sukkerafhængighed ikke findes. I hvert fald ikke i den forstand du måske tænker.

Rundt om bordet: Steffen Fisker, Michelle Lindop og Nikolaj Bach

Træningstimen episode 127 - Hvordan skal du træne under fedttab (cut) og muskelopbygning (bulk).

EP #127: HVORDAN SKAL DU TRÆNE UNDER FEDTTAB (CUT) OG MUSKELOPBYGNING (BULK)?

Faktisk behøver du ikke styrketræne markant anderledes under cut eller bulk. Men der er alligevel nogle ting, der er gode at være opmærksomme på, i forhold til hvordan man strukturerer sin træning alt efter målsætningen.

Rundt om bordet: Steffen Fisker og Nikolaj Bach

EP #126: Træningsmotivation som overvægtig - Med Mathilde Østergaard

Det er et kæmpe problem, når vægten bliver en barriere for træning. Ikke på grund af fysiske begrænsninger, men fordi man ikke føler sig velkommen i et træningscenter. For det er aldrig sundt at være fysisk inaktiv.

Rundt om bordet: Mathilde Østergaard, Steffen Fisker og Nikolaj Bach

EP #125: Hvordan skal du træne for styrke og muskelmasse, når du bliver ældre (del 2)? Med fysioterapeut Niklas Grundt

Det kommer nok ikke som en overraskelse, at kroppen degenererer langsom over tid, og det har også en betydning for, hvad vi kan forvente af vores træningsresultater i forhold til styrke og muskelmasse. Men hvordan skal vi så træne mere specifikt? Og hvad er særligt for kvinder vs mænd?

Rundt om bordet: Michelle Lindop og Niklas Grundt

EP #124: IDA THYRRING – GØR DET, DER ER VIGTIGT, MED DE 6 KERNEPROCESSER I ACT

Føler du dig ofte kostet rundt af dine egne tanker? Kæmper du med overbevisninger om hvem du er, og hvad du kan? Eller vil du bare gerne blive klogere på ACT, og hvordan du kan bruge tilgangen til at arbejde med dit mindset og vaner? Så er denne episode for dig.

Rundt om bordet: Nikolaj Bach, Steffen Fisker og Ida Thyrring

EP #123: Ortoreksi. Hvordan kommer jeg ud af et forstyrret forhold til mad, krop og træning? Med Recovery Coach Parnian

I denne episode går vi mere i dybden med de konkrete områder, man kan arbejde med, når man gerne vil ud af en spiseforstyrrelse - her primært med fokus på anoreksi og ortoreksi. For hvornår er ens fokus på sundhed egentlig et problem? Hvor starter man sin recovery-proces? Og hvordan skaber man i sidste ende et liv uden en spiseforstyrrelse?

Rundt om bordet: Michelle Lindop og Parnian

EP #122: Progressiv overload - forudsætningen for fremgang i din træning

I denne episode går Steffen og Nikolaj i dybden med, hvad progressiv overload betyder, og hvorfor det er vigtigt for din træning. Episoden er særlig god for dig, som gerne vil øge din muskelmasse og den vej igennem blive lidt stærkere, da progression er grundlaget for, at du kan blive stærkere og bygge muskelmasse = GAINS!

Rundt om bordet: Steffen Fisker og Nikolaj Bach

Scroll til toppen