Podcast

Træningstimen

Træningstimen er for dig, der vil have mere viden om kost og styrketræning. Steffen Fisker og Nikolaj Bach (+gæster) diskuterer den nyeste forskning, kostråd, træningsmyter og optimeringsteknikker, krydret med en god dosis humor. Fri for broscience og quick fixes.

Mere end +1 million afspilninger

Mathias8260
- Apple Podcast

★★★★★

“Bedste trænings-podcast. Altid gode og spændende episoder. Det er fedt med de mange evidens-baserede snakke og myteaflivninger.”

Bea Møgeltoft
- Apple Podcast

★★★★★

“Man fornemmer der ligger meget arbejde og mange kompetencer bag denne podcast. Vært og gæster ved, hvad du taler om. Og så er der jysk lune.. Skønt.”

Mikael86hansen
- Apple Podcast

★★★★★

“Som altid når man har at gøre med Styrk får man leveret materiale og viden med høj kvalitet! Forventninger var høje, og de blev indfriet til fulde. “

Episoder

EP #40: Sex og træning – lagengymnastik for løftere

Rundt om bordet: Emma Kaalund, Nikolaj Bach og Steffen Fisker. I denne episode skal vi snakke om lagengymnastik – den sjove form for cardio. Sex er godt. Træning er godt.Men er de også gode for hinanden? Passer det at man ikke må knalde dagen inden en konkurrence? Hvor meget forbrænder man ved et

Læs mere »

EP #38: Der findes ikke usunde fødevarer

Rundt om bordet: Nikolaj Bach og Steffen Fisker. Om cheat days, overspisning og usunde forbud. Der findes ikke usunde fødevarer – men der findes usund kost. Hvad mener vi dog med det? Vi mener at man ikke kan sige at indtaget af en madvare er sundt eller usundt, uden først at stille

Læs mere »

EP #37: Efterfødselstræning med Emma Kaalund

Rundt om bordet: Emma Kaalund, Nikolaj Bach og Steffen Fisker. Hvad kan og må man lave af styrketræning, efter man har født? Hvordan kommer man i form ovenpå fødslen? Og hvor svært er det at komme af med graviditetsvægten? Hvad med delte mavemuskler (rectus diastase)? Hvad kan man gøre ved det, og hvad

Læs mere »

EP #36: Er en kalorie bare en kalorie?

Rundt om bordet: Nikolaj Bach og Steffen Fisker. Vægttab handler om kalorier. Men det betyder ikke at en kalorie bare er en kalorie. De kalorier vi indtager optages nemlig forskelligt, alt efter hvor de kommer fra. Det er heller ikke lige meget om kalorierne lagres som fedt eller muskelmasse. I denne episode

Læs mere »

EP #35: Graviditet og træning – dogmer og myter

Rundt om bordet: Emma Kaalund, Nikolaj Bach og Steffen Fisker. Har du fået at vide at du ikke må dyrke styrketræning når du er gravid?At du kun må træne med kropsvægt?At baby kan falde ud, mens du squatter? Myterne om træning og graviditet er mange – og ligeså er forventningerne til hvordan ens

Læs mere »

EP #32: Q&A om træning og kost – gennem Aalborgs gader

Rundt om bordet: Nikolaj Bach og Steffen Fisker. Så er der dømt hygge og guldkorn!Da vi var i Aalborg for at optage podcasts, besluttede vi os for at afholde en spontan Q&A med spørgsmål fra jer lyttere. Det kom der denne hyggelige (og lærerige) episode ud af. Da vi optog podcasten var vi

Læs mere »

EP #31: Vaner – Sådan ændrer du dem

Rundt om bordet: Timmy Ibro Wæxfældt, Nikolaj Bach og Steffen Fisker. Vidste du at langt størstedelen af de ting vi gør, er bestemt af vores vaner? På godt og ondt er vi styret af vores indlærte vaner, og en stor del af vores handlinger er altså ikke bevidste valg. Det er både enormt smart

Læs mere »

EP #128: Sukkerafhængighed! Kan du være afhængig af sukker, og hvordan takler du trangen til det søde?

Du har sikkert hørt om sukkerafhængighed. Læst at sukker er afhængighedsskabende som kokain, eller måske føler du dig endda som lidt af en "sukker-junkie". Så vil det nok overraske dig at få at vide at sukkerafhængighed ikke findes. I hvert fald ikke i den forstand du måske tænker.

Rundt om bordet: Steffen Fisker, Michelle Lindop og Nikolaj Bach

Træningstimen episode 127 - Hvordan skal du træne under fedttab (cut) og muskelopbygning (bulk).

EP #127: HVORDAN SKAL DU TRÆNE UNDER FEDTTAB (CUT) OG MUSKELOPBYGNING (BULK)?

Faktisk behøver du ikke styrketræne markant anderledes under cut eller bulk. Men der er alligevel nogle ting, der er gode at være opmærksomme på, i forhold til hvordan man strukturerer sin træning alt efter målsætningen.

Rundt om bordet: Steffen Fisker og Nikolaj Bach

EP #126: Træningsmotivation som overvægtig - Med Mathilde Østergaard

Det er et kæmpe problem, når vægten bliver en barriere for træning. Ikke på grund af fysiske begrænsninger, men fordi man ikke føler sig velkommen i et træningscenter. For det er aldrig sundt at være fysisk inaktiv.

Rundt om bordet: Mathilde Østergaard, Steffen Fisker og Nikolaj Bach

EP #125: Hvordan skal du træne for styrke og muskelmasse, når du bliver ældre (del 2)? Med fysioterapeut Niklas Grundt

Det kommer nok ikke som en overraskelse, at kroppen degenererer langsom over tid, og det har også en betydning for, hvad vi kan forvente af vores træningsresultater i forhold til styrke og muskelmasse. Men hvordan skal vi så træne mere specifikt? Og hvad er særligt for kvinder vs mænd?

Rundt om bordet: Michelle Lindop og Niklas Grundt

EP #124: IDA THYRRING – GØR DET, DER ER VIGTIGT, MED DE 6 KERNEPROCESSER I ACT

Føler du dig ofte kostet rundt af dine egne tanker? Kæmper du med overbevisninger om hvem du er, og hvad du kan? Eller vil du bare gerne blive klogere på ACT, og hvordan du kan bruge tilgangen til at arbejde med dit mindset og vaner? Så er denne episode for dig.

Rundt om bordet: Nikolaj Bach, Steffen Fisker og Ida Thyrring

EP #123: Ortoreksi. Hvordan kommer jeg ud af et forstyrret forhold til mad, krop og træning? Med Recovery Coach Parnian

I denne episode går vi mere i dybden med de konkrete områder, man kan arbejde med, når man gerne vil ud af en spiseforstyrrelse - her primært med fokus på anoreksi og ortoreksi. For hvornår er ens fokus på sundhed egentlig et problem? Hvor starter man sin recovery-proces? Og hvordan skaber man i sidste ende et liv uden en spiseforstyrrelse?

Rundt om bordet: Michelle Lindop og Parnian

EP #122: Progressiv overload - forudsætningen for fremgang i din træning

I denne episode går Steffen og Nikolaj i dybden med, hvad progressiv overload betyder, og hvorfor det er vigtigt for din træning. Episoden er særlig god for dig, som gerne vil øge din muskelmasse og den vej igennem blive lidt stærkere, da progression er grundlaget for, at du kan blive stærkere og bygge muskelmasse = GAINS!

Rundt om bordet: Steffen Fisker og Nikolaj Bach

Scroll til toppen