EP #127: Hvordan skal du træne under fedttab (cut) og muskelopbygning (bulk)?

Rundt om bordet: Nikolaj Bach og Steffen Fisker

Vi bliver ofte spurgt, hvordan man skal styrketræne for fedttab kontra muskelopbygning. Hvad skal man gøre forskelligt?


Faktisk behøver du ikke styrketræne markant anderledes under cut eller bulk. Men der er alligevel nogle ting, der er gode at være opmærksomme på, i forhold til hvordan man strukturerer sin træning alt efter målsætningen.

I denne episode sætter Steffen og Nikolaj sig bag mikrofonerne, og tager en halvnørdet træningssnak – men som altid på et niveau, hvor vi holder fokus på det praktiske, og hvordan du kan bruge det i DIN træning. God fornøjelse!

I denne episode får du svar på følgende spørgsmål:

  • Hvordan øger man forbrændingen under styrketræning?
  • For hvem er det relevant at have fokus på forbrænding under styrketræning?
  • Skal man træne ekstra tungt for at bevare muskelmassen i kalorieunderskud?
  • Hvorfor skelne mellem øvelser med højt metabolisk output kontra øvelser med høj lokal stimulus? Og hvad betyder det overhovedet?
  • Hvor kan ens progression se anderledes ud under et cut?
  • Skal du cutte eller skal du bulke – eller skal du bare træne?

 

FØLG TRÆNINGSTIMEN PÅ YOUTUBE:

Nogle emner gør sig bare bedre på video end på podcast. Derfor kan du også følge med i Træningstimen på YouTube, hvor vi deler ud af træningsråd og tekniske tricks til dine øvelser. Følg med her.

FØLG TRÆNINGSTIMEN PÅ FACEBOOK:

Har du spørgsmål til denne episode, eller forespørgsler til næste afsnit – og lyst til at være en del af et evidensbaseret community, hvor du kan lære om træning og kost? Så join den lukkede gruppe ”Træningstimen” på facebook her.

GIV OS EN ANMELDELSE!

Hvis du har nydt at lytte til Træningstimen, så vil vi sætte rigtig stor pris på hvis du vil hjælpe os med at få podcasten endnu bredere ud, ved at give os en anmeldelse på iTunes: https://itunes.apple.com/dk/podcast/tr%C3%A6ningstimen/id1447752231?mt=2

Scroll til toppen