#168: Alt du skal vide om protein og styrketræning. Fakta og myter om protein

Rundt om bordet: Nikolaj Bach og Steffen Fisker.

Når du styrketræner, så er protein vigtigt. Men hvor vigtigt? Og hvad er vigtigt? Og hvad er bare varm luft, når det kommer til det der prådein?

Vi får mange spørgsmål om protein. Derfor har vi lavet denne episode, hvor vi opsummerer alt, der er værd at vide om protein – og hvad der bare er myter.

  • Hvor meget protein skal man fx spise når man styrketræner?
  • Hvad er de bedste proteinkilder?
  • Er fordelingen af protein over måltider vigtigere end det samlede proteinindtag?
  • Hvordan får du nok protein uden at måle og veje din mad?
  • Er det en fordel at indtage proteinpulver efter træning eller inden sengetid?
  • Kan man få for meget protein, og er det skadeligt for nyrerne?

Alt dette, og mere, får du svar på i denne protein-guide-podcast, hvor vi skærer lige til benet, så du kan få de vigtige facts – og lidt tips og tricks til at implementere denne viden i praksis.

Se hele podcasten på Youtube:

 

FØLG TRÆNINGSTIMEN PÅ YOUTUBE:

Nogle emner gør sig bare bedre på video end på podcast. Derfor kan du også følge med i Træningstimen på YouTube, hvor vi deler ud af træningsråd og tekniske tricks til dine øvelser. Følg med her.

FØLG TRÆNINGSTIMEN PÅ FACEBOOK:

Har du spørgsmål til denne episode, eller forespørgsler til næste afsnit – og lyst til at være en del af et evidensbaseret community, hvor du kan lære om træning og kost? Så join den lukkede gruppe ”Træningstimen” på facebook her.

GIV OS EN ANMELDELSE!

Hvis du har nydt at lytte til Træningstimen, så vil vi sætte rigtig stor pris på hvis du vil hjælpe os med at få podcasten endnu bredere ud, ved at give os en anmeldelse på iTunes: https://itunes.apple.com/dk/podcast/tr%C3%A6ningstimen/id1447752231?mt=2

Scroll til toppen