#158: 15 spørgsmål om kreatin – det eneste veldokumenterede kosttilskud til muskelopbygning

Rundt om bordet: Nikolaj Bach og Steffen Fisker.

Vidste du, at kreatin er det ENESTE kosttilskud, som har en veldokumenteret effekt på styrke og muskelvækst?

Det er lidt tankevækkende i lyset af, hvor mange styrketrænende, som køber sig fattige i fancy kosttilskud.

Derfor er det meget få kosttilskud, som vi reelt anbefaler. Det er som sådan heller ikke, fordi vi decideret anbefaler kreatin (det skal være helt op til en selv, om man vil bruge), men det er i hvert fald et af de få kosttilskud, som rent faktisk kan give mening at kigge nærmere på, når man har fået styr på alt det vigtige i sin træning og kost.

Derfor svarer vi i denne episode på 15 spørgsmål om kreatin, som vi gennem tiden har fået fra lyttere, følgere og klienter.

Hvordan virker kreatin? Hvor meget skal man bruge, og hvornår skal man tage det? Skal man bruge loading fase? Kan kreatin bruges under vægttab? Er der nogle bivirkninger?

Få svar på dette, og meget mere, i denne podcast.

 

FØLG TRÆNINGSTIMEN PÅ YOUTUBE:

Nogle emner gør sig bare bedre på video end på podcast. Derfor kan du også følge med i Træningstimen på YouTube, hvor vi deler ud af træningsråd og tekniske tricks til dine øvelser. Følg med her.

FØLG TRÆNINGSTIMEN PÅ FACEBOOK:

Har du spørgsmål til denne episode, eller forespørgsler til næste afsnit – og lyst til at være en del af et evidensbaseret community, hvor du kan lære om træning og kost? Så join den lukkede gruppe ”Træningstimen” på facebook her.

GIV OS EN ANMELDELSE!

Hvis du har nydt at lytte til Træningstimen, så vil vi sætte rigtig stor pris på hvis du vil hjælpe os med at få podcasten endnu bredere ud, ved at give os en anmeldelse på iTunes: https://itunes.apple.com/dk/podcast/tr%C3%A6ningstimen/id1447752231?mt=2

Scroll til toppen