EP #115: 7 gode vaner

Rundt om bordet: Nikolaj Bach og Michelle Lindop

Forleden delte vi 7 tricks til at skabe nye vaner. Men hvilke vaner er så gode at arbejde med?

Det er selvfølgelig individuelt, alt efter mål og muligheder. Ikke desto mindre vil vi gerne dele 7 vaner, som ofte går igen i de forløb vi arbejder med.

… Og for en stor del af lytterne vil der helt sikkert helt sikkert være en eller flere vaner, der kan være gode at udøve.

Således deler Nikolaj nogle konkrete og lavpraktiske vaner, som man kan implementere i forhold til sin kost, og Michelle bidrager med nogle mentale vaner, der vil være gavnlige for de flestes proces. Med andre ord er der vaner til flere af niveauerne i en livsstilsændring.

Lyt med og få inspiration til at arbejde med dine vaner. Og husk også at lytte til episode #113 om hvordan du får succes med at skabe vanerne.

I denne episode snakker vi om disse 7 vaner:

  1. Indtag et glas vand og et stykke frugt inden aftensmaden
  2. Træn din nysgerrighed, når du har negative selvtanker
  3. Indtag protein i hvert hovedmåltid
  4. Sov 7-8 timer om natten (og gå i seng på samme tidspunkt)
  5. Gå en tur på daglig basis
  6. Se tingene fra den lyse side, når du tænker sort
  7. Spis dine måltider med kniv og gaffel
 

Følg Træningstimen på YouTube:

Nogle emner gør sig bare bedre på video end på podcast. Derfor kan du også følge med i Træningstimen på YouTube, hvor vi deler ud af træningsråd og tekniske tricks til dine øvelser. Følg med her.

Følg Træningstimen på Facebook:

Har du spørgsmål til denne episode, eller forespørgsler til næste afsnit – og lyst til at være en del af et evidensbaseret community, hvor du kan lære om træning og kost? Så join den lukkede gruppe ”Træningstimen” på facebook her.

Giv os en anmeldelse!

Hvis du har nydt at lytte til Træningstimen, så vil vi sætte rigtig stor pris på hvis du vil hjælpe os med at få podcasten endnu bredere ud, ved at give os en anmeldelse på iTunes: https://itunes.apple.com/dk/podcast/tr%C3%A6ningstimen/id1447752231?mt=2

Scroll til toppen